Sarkaç

 

Gezdim o güzel mısrâları hepsinde yüzün var
Mahzun bakıyorsun yine burkulma burulma
Bir şarkı tütersin niye hepsinde hüzün var
Küs dallara, küs onlara, hür olma vurulma
Vazgeç kanadından Peri göğsümde göğün var
Bir kalp taşırım sen gibi dursam da durulmaz
Ben gel diyeyim sen buna cevret ki sözün var
Bir har yanarım bir gece gelsen de onulmaz
Senden öte durmuş külü bir sırlı közün var
Payız günü açmak yazılır yazgısı şaşmaz
Ben lâlece açsam ne çıkar bunca güzün var
Hoyratça şiirler akarım gönlüne taşsam
Mısrâlara billur yuva çatmış o özün var
Bahçende solup toprağa düşsem de karışsam
Şebboylara dursam, büyüsün sende füsun var

Geçtim o güzel yolları yollar ki kokun var
Bin türlü şükûfen saçılır amma ki dokunmam
Nakkaş Peri gergef gibi gönlümde dokun var
Tak çelmeyi yak gülleri nakşında gocunma
Ummanda boğulmak da mahâret mi kuyun var
Düşmek bana mahsus Peri sen sarkma kuyundan
Sordum güle aşkın ulu burcunda okun var
Sulh kentine düşmez yolu sor cengi kulundan
Bir hayli zaman oldu gönül yurdunda akın var
Hayber gibi nazlan yine sen cayma huyundan
Tezden yıkılan kal'ada bin türlü hayın var
Bil fethi müyesser olacaktır ha payızda
Gülsen Peri kansam ya o gamzende mayın var
Çat kaşları çek hançeri serhâde hayıflan
Aşk dârına Serdâr-ı Gaza oldumsa payın var


Münhasır 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mücadelenin Dönüşen Hikayesi : "Şahit ama Gaip"

Dünün Güncesi