Gölge Oyunu

Oturunca bulutlara,

Gökyüzünden silinmesi gereken,

Uyumsuz bir leke,

Gizli asker, gizli hasta, gizli tehlike,

Söylemedik imsiz ucundan,

Bahsetmek şiir olunca uçtuğundan,

Kuşlar tanınır ve her şey,

Bilinir herkes tarafından,

Güya anlamıştır beni çoktan,

Güya aşmış belli şeyleri,

Geçişmedim halbuki ayıptı,

Güzel gözlü yaratıktan.


Gerçi koparıldım bu oyundan,

Daha millet var,

Öylesine yürümedim ya,

Uyanan mukavemet var,

Omzumdan yansır çoğalır,

Ölüm var kalım var.

Komşunun işleri iyi olurmuş,

Çocukları çalışkan,

Sen uzaklardasın bardağın üşür,

Saklan gece kadar yayılıp,

Güzel gözlü yaratıktan.


Dertsiz tutmuyor parça birbirini,

Neredeysen yerin değil,

Anlıyor elbette omzun seni,

Tâ ki senin kadar değil, 

Pencereler açık musluk damlalı,

Hem merhemi var hem yaralı,

Horozlar uyanık veda başladı,

Ağır geçiyor gençlik dalından,

Uzaktasın, uzaktasın, uzak tasın,

Güzel gözlü yaratıktan.


Kendimi size satmak için mi biriktirdim,

Aklını yarılar şimdiler zekayla,

Oysa bir lir kuşu aynası sesin,

Oturmuş yerleri hariç muallağın,

Irak bırakır yazık kendini,

Zehirleniyorken kendi hayatıyla.

Uzun bir sohbet açılır bilmecesiz,

Aynasıyla konuşan aynadan,

Renklere yeni anlamlar yazıldığı zaman,

İnsan kalalım boyandan.

Yırtılıp akar, yırtıp akıtır sevgililer,

Azad eder sevgin,

Güzel gözlü yaratıktan.


Noktalar kondu birlemek kaldı,

Halkı uyurken gördüm,

Yetenekli ve diplomalı,

Kalabalığında dineldim az kaldım,

Halkı uyurken gördüm,

Arzulu, uysal, saygılı,

Zincir gibi diziyorlar ne için,

Sevilmedim çıkartırken halkamı,

Kalabalığında dineldim kavgamı,

Kuşandığım kadar dost bir soruyum:

Karanlık ayinler maestrosu mu,

Fareli köyün kavalcısı mı?

Senin iyileştirici bıçakların,

Anlaşılır gelmiyor bazen,

Arkadaş olduğun yara uzak kabuktan,

Öyleyse neden,

Kararlı kaşları sorgulatan,

Bir teklif gibi geçmişin sesi,

Neden tüm cevabları duyan ses,

Uyanır gibi yaklaşınca arkadan.

Belki de biliyorumdur neden,

Sessiz sedasız sevgilerle uzaktan,

Göğsümden emzirdiğim kalem ve,

Hayatında ilk kez biri olmaktan,

Ve gökyüzü gözcüleri,

Ve kuleden yağan kükreyiş,

Tuvaldeki çatlağın tefriki mi bu,

Güzel gözlü yaratıktan.


Hâfî 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mücadelenin Dönüşen Hikayesi : "Şahit ama Gaip"

Dünün Güncesi

Sarkaç